Metsä- ja viherpäivät 27.5 webinaariina!

Metsä- ja viherpäivän järjestävät METO – Kuntien Metsäasiantuntijat ry ja Viherympäristöliitto ry.

Tilaisuuden teemana on ajankohtainen lainsäädäntö ja sertifikaatit. Webinaarin yhteistyökumppanina toimii Tapio Oy. Webinaarin osallistumismaksu on 50 euroa.

Selviätkö lyhenteiden ja lainsäädännön viidakossa?

Webinaarin luennoissa keskitytään erityisesti ajankohtaiskatsastuksiin metsä- ja viheralan lainsäädännössä ja sertifikaateissa. METSÄ-osiossa aamupäivällä pureudutaan PEFC-sertifioinnin sekä FSC-sertifioinnin ajankohtaisiin ja siihen, ovatko HCV kartoitukset osa kuntametsien tulevaisuutta.

VIHER-luennoilla ympäristöministeriö kertoo luonnonsuojelulainsäädännön uudistuksesta sekä Viherympäristöliiton Maankäyttö- ja rakennuslain työryhmä kertoo viheralan huomioimisesta MRL:n kokonaisuudistuksessa ja VYL Kasvualustatyöryhmä käsittelee kasvualustojen muutospaineita, säätelyä ja turvekysymystä.

Lopuksi saamme kuulla vuoden 2022 Metsä- ja viherpäivien kotikaupungista, kun Euroopan ympäristöpääkaupunki 2021 Lahti kertoo kaupungin kovasta työstä kestävämmän ympäristön hyväksi.

Webinaarin tarkka ohjelma ja ilmoittautuminen tästä linkistä.