Title Image

Kategoriat:

Koulutukset               Tiedotteet               Blogit               Ajankohtaista

Mikroyritysten kasvuaskeliin lainaa Finnverasta

Valtion omistamasta rahoitusyhtiö Finnverasta on haettavissa lainaa merkittävästi yrityksen toimintaa ja kilpailukykyä parantavien investointien ja kehittämistoimien rahoittamiseen. Laina on tarkoitettu alle 10 henkeä työllistävälle yritykselle, jonka vuosiliikevaihto tai taseen loppusumma on enintään 2 miljoonaa.

MetsäTurva hankkeen webinaari ke 2.10. klo 9-10

MetsäTurva on Työterveyslaitoksen koordinoima hanke, jossa haetaan tehokkuutta turvallisuustiedon käyttöön metsäalan pk-yrityksissä. Tutkimuskohteina ovat puunkorjuu- ja kuljetusalan yritykset sekä metsänhoito- ja metsäpalveluyritykset. Meto osallistui hankkeen rahoitukseen ja ohjausryhmän toimintaan.

Mikä on metsän arvo tuulivoima-alueella? -webinaari

Tervetuloa kuulemaan metsätilojen arvonmäärityksestä tuulivoima-alueella. Metsäkeskuksen maksuton webinaari on suunnattu maanomistajille, metsäalan toimijoille ja kaikille muille metsäasioista kiinnostuneille. Sisältö on ymmärrettävää ilman metsäalan koulutusta tai kokemusta.

Lähde lokakuussa metsästysmatkalle Viroon

METO Yrittäjät tarjoaa jäsenilleen mahdollisuuden lähteä metsästysmatkalle Viroon. Samalla päästään tutustumaan paikalliseen metsätalouteen ja muihin metsäalan yrittäjiin. Matka järjestetään 17.-20.10.2024. Lähtö torstaina Helsingistä ja paluu sunnuntaina. Reissu sisältää kaksi jahtipäivää.

LUONNON VARASSA -LEHDESSÄ 2/2024 MAASEUTUYRITTÄJYYDESTÄ

Kuusisaaristen kahden sukupolven joulukuusiliiketoimintaa 1960 luvulta tähän päivään. Kantaverkon ylläpidosta vastaava Fingrid etsii keinoja hyödyntää voimalinjoja luonnon monimuotoisuuden ylläpitoon. Työturvallisuuskyselyn tuloksia: Kohtasitko suden tai karhun, miten sää ja yksintyöskentely otetaan huomioon metsässä työskenneltäessä?