PEFC-sitoumus vaaditaan kaikilta tuotantoketjun toimijoilta

Varmista, että yrityksesi on Metsäpalveluyrittäjien Sertifiointiryhmässä.

Metsäpalveluiden tuottaminen, metsäkiinteistöjen hoito ja puutavaran käsittely PEFC-sertifioiduissa metsissä, ja sertifioiduista metsistä tuotettavilla raaka-aineilla vaatii jatkossa PEFC-sitoumuksen kaikilta tuotantoketjun toimijoilta. Muutos tuli voimaan elokuussa 2023 käyttöönotetun PEFC-standardin myötä.

Metsäpalveluyrittäjien Sertifiointiryhmä pitää yllä PEFC-sertifikaattitoimintoja

1. PEFC-ryhmään kuuluminen on METO Metsäalan Yrittäjät ry:n jäsenille vapaaehtoista ja erillismaksullista.
  2. Ryhmässä voi olla mukana myös muita kuin METO Metsäalan Yrittäjät ry:n jäseniä.
  3. Metsäpalveluyrittäjien Sertifiointiryhmä on jäsen kaikissa alueellisissa KMY:n alueellisissa sertifiointiryhmissä. Jäsenyrityksen sijoittumisen alueelle määrittää kaupparekisteriin merkitty yrityksen kotipaikka sekä tarkastusten osalta toimenpidealueet, millä jäsenyritys toteuttaa metsäpalveluita.
  4. Ryhmästä saa jäsenmaksulla kokoaikaiset tuki- ja neuvontapalvelut, tarvitsemasi materiaalit ja metsäpalveluyritysten edunvalvonnan sertifiointiasioissa.
  5. Ryhmän ylintä päätäntävaltaa käyttää vähintään kerran vuodessa kokoontuva Jäsenkokous.
  6. Jokaisen jäsenen ja ryhmän välille tehdään sopimus, mikä on samalla sitoutumisasiakirja PEFC-sertifiointiin.
  7. Jäsen voi tuoda omat ja hoitosopimustilat PEFC-sertifioinnin piiriin jäsenyyden kautta sisällytettynä jäsenmaksuun.

Muut yksityiskohdat on kirjattu ryhmän sääntöihin.

Lue lisää kotisivuiltamme kohdasta >> PEFC

Hae Metsäpalveluyrittäjien Sertifiointiryhmän jäsenyyttä >> hakemus