Haemme yrittäjää PEFC-sertifiointipalveluiden toteuttamiseen

METO Logo

METO – Metsäalan Yrittäjät ry hakee toimijaa PEFC-sertifiointipalveluiden toteuttamiseen avaimet käteen-periaatteella koko Suomen alueelle. Yritysten PEFC-sertifikaatti on osa järjestön tarjoamaa jäsenpalvelua. Käytännössä tämä tarkoittaa PEFC sertifiointistandardin vaatimusten järjestämistä jäsenistön osalta mukaan lukien auditointiprosessit ja sertifikaatin ylläpidon.

METOMetsäalan Yrittäjät ry:n PEFC-ryhmään kuuluu tällä hetkellä n. 120 yritystä. Osalla yrityksistä on sertifikaatti voimassa myös muiden toimija-/alihankintaketjujen kautta. Yhteistyöyritykselle tarjotaan näin ollen valmis jäsenistö ryhmästandardin mukaiselle toimintamallille. Yksityiskohdat toimintamallista ja sopimuksesta neuvotellaan tarjouskilpailun päätyttyä saatujen ratkaisujen perusteella.

Pyydämme lähettämään vapaamuotoiset tarjoukset 27.8. klo 22 mennessä METO Yrittäjien puheenjohtajalle Tuomo Turuselle sähköpostilla osoitteeseen tuomo.turunen@metsapalveluturunen.fi

Myöhemmin jätettyjä tarjouksia ei hyväksytä.

Tarjouksessa tulee olla selkeästi esillä toteutustapa, miten PEFC-ryhmätoiminnot järjestetään, tarjouksen sisältö ja kustannukset. PEFC-toimintojen kustannukset jaetaan jäsenistön kesken myöhemmin sovittavalla tavalla.

Tarjoavalta yritykseltä edellytetään, että se täyttää tilaajavastuulain vaatimukset sopimushetkellä. Todistukset pyydetään palvelun tuottajaksi valitulta yritykseltä.

METO Metsäalan Yrittäjät ry:n hallitus arvioi saatuja tarjouksia sisällön ja kustannustason perusteella sekä tekee päätöksen yhteistyön toteuttamisesta valitulta toimittajalta.

Tavoiteaikataulu on, että toimitussopimus olisi solmittuna METOMetsäalan Yrittäjät ry:n ja toimittajan välillä 10.9. mennessä ja sertifiointiprosessi suoritettuna vuoden 2023 toimintojen osalta syyskuun 2023 loppuun mennessä niiltä osin kuin sertifikaatin voimassa olo edellyttää.

Terveisin,

METO – Metsäalan Yrittäjät ry

Lisätietoja: Jani Akkanen, 050 3388203, jani.akkanen@metsaasiantuntijat.fi

METO – Metsäalan Yrittäjät ry on metsä- ja luonnonvara-alan yrittäjien oma järjestö, joka edustaa noin 160 yrittäjää koko Suomen alueella. Jäsenemme ovat koulutukseltaan metsätalousinsinöörejä, metsureita, metsänhoitajia ja muita luonnonvara-alan osaajia.